counter customizable

söndag 4 januari 2009

det fina med regn

igår gjorde jag en upptäckt. efter att ha gått upp för att låsa ytterdörren efter att syrran gått (vid 11-tiden på förmiddagen) lade jag mig i sängen igen. inte för att somna om utan bara för att få ligga där under det varma täcket. det doftade fortfarande sådär gott av rökelsen jag tände föregående natt. det märkte jag inte förrän jag hade kommit tillbaka till sovrummet.

jag visste att det regnade. men det var när jag hade lagt mig igen då jag upptäckte hur skönt regnet smattrade mot fönstret. konstigt, tänkte jag. ni som är ljudkänsliga vet ju hur irriterande regn och åska är på nätterna när man försöker sova - det förstör sömnen totalt. men nu när det var ljust och man låg i sängen bara för att ligga där kändes ljudet bara lugnande. det smattrade sådär skönt, det stressade inte. ljudet var oregelbundet och orytmiskt, men på något vis ändå inte.

så jag låg i sängen en bra stund och bara lyssnade. jag lyssnade till regnets egna melodi. jisses, jag är en riktig filosof! snälla, låt mig!




~ NHIO


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nhi, har dina medskribenter övergett dig????????

SAM sa...

har de lämnat mig kommer de få smaka på hårdhandskar! sådär gör man inte mot en ung dam! men jag tror de bara är allmänt dryga, jag får sätta lite eld i baken på dom. annars kommer jag fan ha två bloggar med precis samma innehåll men olika utseende. inte tufft alls!